English

maandag 28 juni 2010

Een "verdwenen" partitie herstellen.



Door een wispelturige gril van Windows, was ik een partitie kwijtgeraakt.



Mijn Backup partitie van 283 Gb nog wel.
Tijd om opzoek te gaan naar een gratis recoverytool dus.


Eerst had ik Partition Find and Mount 2.31 gedownload.
De free to use versie natuurlijk.

Nadat ik de noodzakelijke scan opties had ingesteld ( Thorough), vond deze tool een aantal verloren gewaande partities.

De partitie die ik moest zien te recupereren bedroeg 283 Gb.
Het terugzetten van een directorie van 40 Gb duurde 24 uur.

Met 283 Gb te herstellen had ik dus enkele dagen te gaan.
Dit duurde me té lang.





Vervolgens PartitionRecovery 1.0 ontdekt.
Klein, gratis en vereist geen install.



Unzippen en klikken op PartitionRecovery.exe.
Vervolgens klik je in het vakje waar de partitie zich zou moeten bevinden.
Klikken op Restore en ....pats !!!


In minder dan één seconde was mijn partitie hersteld.


Prachtig.








Toch nog even een belangrijke waarschuwing :



Als dit je ooit voorvalt (een verdwenen partitie) ga dan niet zitten te experimenteren.
En al zeker niet een extra of nieuwe partitie aanmaken.

Wanneer je dat doet, is er géén hoop tot recovery (herstel) meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.